Pałace przeciwdziałają COVID-19

NZOZ Dom Opieki PAŁAC oraz dom opieki Pałac dla Seniora to dwa obiekty położone w bliskich okolicach Warszawy. Dzieli je kilkadziesiąt kilometrów, a łączy jeden właściciel. Pierwszy z ośrodków funkcjonuje od 1999 r, drugi zaś od kilku lat. W obydwu obiektach za najważniejsze stawia się wartości, o których mówi Pan Daniel Balla- włodarz placówek: Odpowiednia opieka, troska i szacunek to pojęcia podstawowe w naszej pracy. Fundamentalnym elementem naszego prawidłowego funkcjonowania jest również odpowiednio wykwalifikowany personel, który świadczy pomoc na najwyższym poziomie. Dzięki temu obecnie możemy oferować godne warunki dla Seniorów, odpowiadając w pełni na ich indywidualne potrzeby.

Udało nam się przeprowadzić krótki wywiad na temat walki obydwu PAŁACÓW z epidemią koronawirusa. Okazuje się, że są to kolejne domy, które nie poddają się w wirusowi oraz starają się podchodzić do tematu w sposób bardzo optymistyczny, przy zachowaniu oczywistych środków ostrożności, ponieważ dobro i zdrowie pensjonariuszy oraz personelu jest dla nich najważniejsze.

W jaki sposób chronią Państwo swoich pensjonariuszy oraz personel przez koronawirusem?
Podjęliśmy trudną decyzję, a mianowicie został wprowadzony całkowity zakaz odwiedzin osób z zewnątrz. Wprowadzony został reżim sanitarny.

Co z dostępem do opieki lekarskiej/ pielęgniarskiej w obecnej sytuacji?
Opieka lekarska i pielęgniarska nie została ograniczona. Lekarze, z którymi współpracujemy przychodzą do naszego ośrodka tak jak wcześniej, z tym że zachowane są odpowiednie środki ostrożności w kontakcie. Lekarze noszą maseczki oraz fartuchy ochronne.

Czy uświadamiają Państwo swoich podopiecznych o panującym niebezpieczeństwie oraz tym co się wokół niego dzieje?
Z Pensjonariuszami dużo na temat obecnej sytuacji rozmawiają terapeutki, które prowadzą zajęcia indywidualne oraz pielęgniarki.

W jaki sposób umożliwiają Państwo kontakt pensjonariuszy z ich rodzinami?
Rodziny z Pensjonariuszami kontaktują się telefonicznie, przez skype oraz raz w tygodniu mają możliwość dostarczenia przesyłki dla swoich bliskich.

Czy zapewniają Państwo wsparcie psychologiczne dla seniorów z powodu długiej rozłąki z najbliższymi oraz brakiem bezpośredniego kontaktu z rodziną?
Nad dobrostanem psychicznym naszych Pensjonariuszy czuwa lekarz psychiatra oraz wykwalifikowane terapeutki.

W jaki sposób wypełniają Państwo czas podopiecznym w czasie kwarantanny? Czy rozszerzona jest terapia zajęciowa?
Terapia zajęciowa odbywa się w formie indywidualnej, co pozwala na bliższy kontakt z pensjonariuszami w tym trudnym czasie.

Czy odbywają się nadal spotkania grupowe dla seniorów (np. wspólne oglądanie tv w pokoju dziennym), czy wprowadzona jest jakiegoś rodzaju izolacja, ograniczenie kontaktów?
Spotkania grupowe zostały ograniczone. Staramy się, aby w jednym czasie nie przebywało ze sobą więcej niż 5 osób.

Czy obecna trudna sytuacja spowodowała problemy w płatnością za pobyt pensjonariuszy?
Nie. Nie zauważyliśmy tego problemu w naszym przypadku.

Czy rodziny mogą liczyć na udogodnienia wynikające z trudnej sytuacji rodziny (np. utraty pracy) ze strony domu (np. rozłożenie płatności za pobyt na raty, przesunięcie płatności w czasie itp.?)
Na chwilę obecną nie było zapytań tego typu, natomiast są to bardzo indywidualne sprawy i w taki też sposób będziemy starali się do tego podchodzić.

Czy placówki doświadczają pomocy ze strony osób prywatnych, okolicznych mieszkańców itp.?
Pomagamy sobie we własnym gronie, np. personel szył maseczki.

Czy domy przyjmują aktualnie nowych podopiecznych? Jeśli tak, jakie są zachowywane zasady bezpieczeństwa dla nowych i stałych podopiecznych?
Na chwilę obecną przyjęcia nowych osób są wstrzymane z wiadomych przyczyn.

Jak Państwo zapatrują się na przyszłość swoich domów? Jakie są dalsze prognozy funkcjonowania?
Dokładamy wszelkich starań, aby nasze ośrodki funkcjonowały dobrze i tak też będzie po zakończeniu epidemii.

Copyright © 2001-2024 by POINT GROUP Marek Gabański Wszelkie prawa zastrzeżone.